Naarmate de technologie zich ontwikkelt, moeten de nooddiensten zich verder aanpassen om te kunnen blijven voldoen aan de behoeften van de gemeenschappen die zij van dienst zijn.

Van hun faciliteiten tot de technologieën en systemen die zij gebruiken om de communicatie te ondersteunen, hebben de hulpdiensten unieke en complexe behoeften. Om aan deze behoeften te voldoen, hebben deze organisaties veilige en kosteneffectieve oplossingen nodig die naadloos in de bestaande activiteiten kunnen worden geïntegreerd, zodat zij hun omgeving 24 uur per dag kunnen beschermen en van dienst kunnen zijn.

Communicatietechnologie is van het grootste belang voor de openbare veiligheid

Betrouwbare spraakcommunicatie

Heldere, betrouwbare spraakfunctionaliteit over het noodnetwerk levert een kristalheldere gesprekskwaliteit zodat berichten duidelijk doorkomen. Een goede dekking is hiervoor essentieel. Axians staat in voor de infrastructuur van het radionetwerk en de radio-terminal (Analoog/TETRA/DMR/PTT over LT) in België. Onze expertise omvat meer dan 30 jaar ervaring.

Camerabewaking om de veiligheid te verbeteren

Vaste of mobiele camera’s werken preventief en helpen zowel criminaliteit als overlast te voorkomen. Mogelijke daders kunnen snel worden opgespoord, wat de pakkans verhoogt. Maar wat als een eenheid naar een interventie gaat en te maken krijgt met een potentieel gevaarlijke situatie? Een bodycamera neemt automatisch gesprekken en videobeelden op tussen agenten en burgers vanuit het uniform. Die beelden leveren bewijsmateriaal en kunnen ook worden gebruikt in het kader van strafrechtelijk bewijs.

Focus op kritische communicatie

Het leven en de veiligheid van mensen zijn afhankelijk van het functioneren en de beschikbaarheid van het netwerk, waarbij gebruikers 24/7/365 toegang hebben tot het netwerk. Er moet ook een mogelijkheid zijn om snel met grote groepen mensen te communiceren, waarbij met één druk op de knop groepscommunicatie tot stand wordt gebracht, en waarbij gebruikers afhankelijk van de situatie prioriteit krijgen. Netwerken moeten de belangrijkste oproepen (noodoproepen/oproepen om hulp) herkennen en bepaalde communicatie voorrang geven, zodat de meest kritieke communicatie direct door kan gaan.

Toekomstgerichte oplossing

Naarmate de communicatie-eisen veranderen, moeten de openbare veiligheidsdiensten hun communicatienetwerk aanpassen om aan de toekomstige behoeften te voldoen. Deze netwerken moeten op open standaarden worden gebouwd om toekomstige upgrades mogelijk te maken, aangezien ICT snel verandert. Dit brengt voor de instanties een nieuwe reeks uitdagingen met zich mee, zoals de kwetsbaarheden en veiligheidskwesties in verband met mobiele toestellen, het beheer van gegevens naast de ontwikkeling en het gebruik van geschikte toepassingen op mobiele apparaten.

Waarom Axians?

Geen standaardoplossing

Bij Axians weten we dat kant-en-klare of standaardoplossingen niet altijd voldoen aan de unieke uitdagingen waar publieke veiligheidsorganisaties mee te maken hebben. We begrijpen dat elke organisatie haar eigen specifieke eisen heeft, dus we ontwerpen al onze oplossingen met flexibiliteit als uitgangspunt, en werken nauw samen met onze klanten om tot het best mogelijke resultaat te komen.

Niet alle uitdagingen kunnen worden opgelost met standaardoplossingen. Bij Axians zien we dit als een kans om samen te werken en te innoveren met onze klanten.

Onze ervaring met samenwerkingen

Axians heeft een uitstekende reputatie in het integreren van uiteenlopende communicatiesystemen en -diensten om aan verschillende operationele eisen te voldoen. Het verbetert de communicatie tussen leden van een werkgroep/team, samenwerking tussen instanties en gemeenschappelijke activiteiten door naadloze interoperabiliteit te bieden tussen verschillende communicatiesystemen en -apparaten.

kantoorgebouwen en meer

Audiovisual Solutions

We rusten AV-technologie uit in vergaderzalen, auditoria, directiekamers… En bieden Managed Services voor een zorgeloos onderhoud.

Lees meer

Wenst u meer informatie?